اخبار و مقالات

​افشای "رازهای غذایی" روسای جمهور فرانسه
تاریخ انتشار : 1395/4/22 ساعت 16:48:57


افشای "رازهای غذایی" روسای جمهور فرانسه


برنارد واسیون، سرآشپز کاخ الیزه، پس از چهل سال پخت و آماده کردن غذا برای بیش از شش رئیس جمهور فرانسه سرانجام بازنشسته شد. او ضمن بازنشستگی، از برخی عادت‌های غذایی روسای جمهوری فرانسه پرده برداشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از خبرگزاری رویترز، این عادت های غذایی در حالی افشا می شود که ذائقه روسای جمهوری و چهره های سیاسی مشهور در تمام دنیا مورد کنجکاوی رسانه ها وخوانندگان آن ها قرار می گیرند.

لذا بر اساس گزارشی که خبرگزاری رویترز دیروز افشا کرده برنارد واسیون روز پنجشنبه ۳۱ اکتبر، ۹ آبان آخرین غذای خودش را برای فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه آماده کرد. وعده غذایی که شامل خرچنگ با کرفس، استیک با قارچ و نوعی شیرینی توت سرخ (رازبری) بود.

واسیون، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری سوسیالیست فرانسه را مردی توصیف کرده است که غذا خوردن را دوست دارد و درباره سلیقه غذایی او گفته است: "غذاهای زیادی نبود که او دوست نداشته باشد."

به گفته سرآشپز پیشین الیزه، اولاند در هفده ماهی که قدم به کاخ ریاست جمهوری گذاشته، وزنش بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او جای خود را در آشپزخانه پانصد متر مربعی این کاخ، به آشپز دیگری که او هم ۱۷ سال سابقه کار در الیزه را دارد، می‌سپارد.

بسیاری از ظروف و قابلمه‌هایی که او در این آشپزخانه تاریخی برای پختن غذاها استفاده می‌کرد به قرن نوزدهم میلادی و دوران لویی فیلیپ پادشاه فرانسه تعلق داشته است.

واسیون‌می‌گوید: هر شش رئیس جمهوری که او برایشان آشپزی کرده است، همه خوش اشتها بوده‌اند، اما سیلقه غذایی ژاک شیراک، رئیس جمهوری اسبق فرانسه از بقیه پیشرفته‌تر بود.

بر این اساس در دوران نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه، پنیر در غذاها سرو نمی‌شده و این به دلیل نگرانی آقای سارکوزی از افزایش وزنش بوده است.

به گفته او، در پانزده سال گذشته عادت‌های غذایی در کاخ الیزه تغییر کرده و غذاها با سس‌های کمتر،کم کالری‌تر و به شکل بخار پز تهیه می‌شده است.